fredag 10 september 2010

Vilken vecka!

Den här veckan har det verkligen varit fullt ös...
Har haft praktik i tre dagar nu och det känns väldigt bra! Har en supergullig handledare och jag känner mig säkrare och säkrare för varje timma som går. Har hunnit tillreda och satt ett flertal dropp, gett intravenösa läkemedelsinjektioner, gett blodtransfusion, subkutana injektioner, kapillärprov och delat mediciner. För varje gång jag gör något växer självförtroendet, tänk att jag ska vara där i 8 veckor till, vilken utveckling det kommer att bli!

Den här veckan har all tid gått åt praktiken, det har varit en rivstart med späckat schema. Skulle varit där idag cokså men har sådan mensvärk idag att jag inte enkelt inte orkar med! Går på Ipren och tar det väldigt lugnt. Jobbigt jobbigt men vad ska man göra...
Den här veckan har jag inte ens hunnit med att träna vilket inte alls känns bra, men om tiden inte räcker till och man kommer hem helt slut på eftermiddagarna så får man nog tillåta sig att hoppa över. Man kan inte alltid göra allt. Det har varit några påfrestande dagar med miljöbytet, nya människor och all nervositet.

Imorgon åker jag hem till mamma och pappa för jag ska jobba en heldag på söndag. Det blir mycket på en gång men det är lika bra att jobba lite när man är ledig, lite extra pengar i plånboken är ju aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar