måndag 22 november 2010

Måndag

Den här helgen har varit så lugn och skön. Ingen press eller stress, bara gjort det som man vill, härligt! I lördags satte jag upp adventsljusstakarna i fönsterna, det blev så mysigt. Får passa på att njuta nu innan, tiden går så fort. Dessutom åker vi ju bort över jul i år så det kändes inte mer än rätt att de kom upp i tid. Vi köpte en ny liten adventsljusstake till sovrumsfönstret för julstjärnan sedan förra året hade redan gjort sitt, billig och därför ingen kvalite. På torsdag eller fredag ska jag ta fram lite tomtar och adventsljusstakarna med levande ljus. Ska ta det lite lugnt på pyntfronten i år, inte plottra ner lägenheten utan låta det få vara ganska diskret. Inga röda ljus i år det blir vita, inga julgardiner men julkuddarna åker däremot fram i soffan, lagom är bäst känner jag, i alla fall i år.


Igår var vi nere på Knalleland och shoppade lite. Mattias köpte träningsskor och jag fick ett par fina stövlar/boots som jag trånat efter men aldrig köpt. Glad! Var och kikade på lite telefoner på Media Markt också, åh vad jag vill ha en Iphone, samtidigt så vet jag inte om jag tycker det är värt pengarna, vilket dilemma! Får tänka över det här ett slag, funderar på att förlänga mitt abbonemang som gått ut, då slår man ju liksom ut kostnaden på en längre period men pengarna försvinner ju ändå... Och man binder sig, länge. Å andra sidan kanske jag inte tröttnar på en Iphone som jag tröttnar på andra mobiler? Tankeverksamheten är i full gång, vi får se vad det här resulterar i.

Nu är det jul här i vårt hus...

Våran lunch/middag igår. Stekt bacon med äggröra och sallad. Kanske inte så nyttigt men desto godare!


Dessa fina fick jag av min älskade pojkvän igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar