måndag 1 november 2010

Varför varför varför?

Varför är det så förbannat svårt att hålla sig ifrån onyttigheter, speciellt när man bestämt sig för att minska ner på intaget? Sanslöst. En veckas viktväktartänk har passerat idag, det har gått bra. I helgen har jag dock slarvat, jag tänker tillåta mig själv att njuta lite under helgerna men det känns som att det blev lite för mycket av det goda. Ny vecka, nya friska tag! Har inlett med en nyttig frukost, dämpar det dåliga samvetet lite i alla fall. 

Jag ska snart sätta mig och skriva lite på mitt arbete, är en riktigt bra bit på väg nu, känns så bra. Imorgon ska jag sätta mig i skolans bibliotek efter praktiken och få arbetet så gott som färdigt. Jag ska referera till en bok som jag inte har så jag måste sitta där och det är lika bra det. Då kan jag fokusera till hundra procent.

I eftermiddag/kväll är det praktik som gäller, inne på sista veckan nu, tiden har gått så fort! Det ska bli skönt att avsluta den här kursen nu, det har varit nio intensiva veckor där jag lärt mig massor, det tar på krafterna. Härligt att vara ledig nu fram tills mitten av januari! Vilken tur att det blev som det blev med uppdelningen av terminen till två. Tacksam för det nu kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar