tisdag 28 december 2010

Lite nytt

Lite från Hemsedal











Imorgon bär det iväg hem till Borås. Ska kolla läget, packa om inför ytterligare en veckas vistelse i Göteborg. Jag har dessutom bestämt mig för att plocka bort alla julsaker. Adventsljusstakarna i fönsterna är det enda som får vara kvar, i slutet av januari packas dom ner. Vi kommer hem den 6 januari, inte kul att mötas av tomtar då. Kan vara skönt att komma hem till en ren lägenhet så att nedplockning av julsaker inte är det första man behöver göra. Så redan imorgon får julen dansa ut på Björkhemsgatan.

Var på IKEA förut, köpte lite växter till vardagsrumsfönsterna som jag tänkte plantera imorgon. Fick även tag på en tavelramslist som ska hängas upp ovanför tvn. Tänkte ha lite ljus och annat pynt där på. Hittat en underbar butik i Borås som säljer heminredningsdetaljer i precis min stil. Mycket träskyltar och texter med budskap, har hittat ett &-tecken som det står Kär&Galen på som jag ska köpa. Ska bli skönt att få sätta upp den "vanliga" inredningen igen efter julpyntet, tillbaka till det lite mer stilrena. Tittade på Expedithyllan på IKEA, hade så gärna velat ha den i hallen men jag tror inte den får plats dessvärre, får mäta lite imorgon.

Nu har jag förberett väskorna inför morgondagen. Blir lite att packa upp och packa om. Fick ju fina julklappar också så väskan är lite mer fylld. Jag fick pengar, presentkort på HM, biocheckar, kläder, Leilas bakvek receptbok, Lexington kökshanddukar, makeupkräm, Sonya ansiktskräm och peeling, Mattias och jag fick även en brödrost för fyra skivor.

Köpt idag


Vill ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar