tisdag 14 december 2010

Bättre tider

Mår bättre idag... Tät i näsan men förövrigt rätt pigg. Hade ont i örat ett par dagar, blev rädd att jag fått öroninflammation, men det har gått tillbaka nu. Täta gångar, inte konstigt att det spände och sprakade. Nu mår jag såpass bra att förkylningen inte påverkar mig, orkar mer vilket känns skönt. Vi ska ju åka till Hemsedal på söndag, vill ju inte må dåligt då inte!

I helgen var jag i Gbg, jobbade i lördags. Ingen höjdare, en heldag från 7-20.30. Mådde inget vidare där i slutet, usch. Kanske var lite väl att ta i när man är förkyld men så kan det vara. Nu är det gjort i fall. På söndagen åkte mamma och jag in till Liseberg och strosade runt lite i kylan. Det är så fint där inne med alla ljusen och snön! Vi såg kröningen av Lucian, drack glögg, köpte fudge och chokladdoppad banan. På luciadagen igår satt vi framför tvn klockan 07.00 och såg på luciatåget och drack varm choklad och åt lussekatter! En liten tradition sedan många år tillbaka och nu passade det bra eftersom jag ändå var hemma.

Mamma körde mig hem igår, vi shoppade lite julklappar under dagen och åt thaimat innan hon åkte hem. Strax ska jag åka ner till stan igen och köpa lite julklappar som jag har kvar. Jag är ju ledig så jag kan lika gärna strosa runt på stan, mysigt!

Kaffemaskinen är förövrigt invigd, igår var vi och hämtade paketet med kaffet på posten. Testade den varma choladen igår kväll och ett colombiakaffe med skummad mjölk nu på morgonen, kanongott verkligen!

På Liseberg



Mamma


Luciamorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar