fredag 25 februari 2011

Veckan som gått

Måndag: Åkte hem till Borås igen efter en veckas vistelse hos mor och far i Askim. Mådde fortfarande lite halvkrassligt efter helgens magsjuka.

Tisdag: Skulle haft min första dag på Neonatal, eftersom jag fortfarande var trött och dessutom fått feber (?) valde jag att stanna hemma ytterligare en dag, man vill ju inte riskera att smitta småttingarna! Åkte helt enkelt på en riktigt kombo, magsjuka, mens och en släng av förkylning, samtidigt! Dagen bestod av vila.

Onsdag: Min första dag på Neo! Vilket underbart ställe, här kan jag absolut tänka mig att arbeta. Precis min kopp te! Vuxenvården har egentligen aldrig tilltalat mig, det var inte därför jag började plugga till sjuksköterska. Jag har ett mål att blir barnsjuksköterska men en sak är säker, tills den dagen infaller är det på barnavdelning ni finner mig. Handledaren är hur snäll som helst, övriga personal likaså, känns som att det är en speciell typ av människor som arbetar på sådana här ställen. Jag stormtrivs! Eftersom det är en lite speciell avdelning och jag inte har någon erfarenhet av den här typen av vård är det inte så mycket jag får/kan göra själv, får till exempel inte sticka, utan jag är mest med och tittar på samt assisterar. Omvårdnaden däremot, som är så mysig med dessa små, gör jag själv. Det blir lite blöjbyten och matning! Det är små mirakel verkligen.

Torsdag: Andra dagen på praktiken. På kvällen var vi och såg Sanctum. Handlingen var spännande och bra med 3D var inget för mig, svårt att hänga med stundvis och bilden blev ibland jobbig att kolla på, ögonen hann liksom inte med. Helt klart värd att se men den hade fått högre betyg av mig om den var en vanlig film.

Idag, fredag: Ledig. Åkte ner till stan för att sola. Tog mig evigheter att hitta en parkeringsplats eftersom jag var så dum och gav mig in mitt i centrum istället för att parkera vid skolan och gå en liten bit, som jag brukar göra. Väl framme vid solstudion visade det sig vara kö... Orkade inte vänta så det blev ingen solning idag, får bli imorgon istället. Åkte istället och köpte hårfärg och tvättade bilen, som minst sagt behövdes vid det här laget. Har precis kommit hem efter att ha storhandlat samt hämtat Mattias från innebandyn. Nu ska håret dränkas i färg och sedan blir det middag och mys resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar