söndag 15 maj 2011

Snart helg!

Ser på Eurovision song contest semifinalen och dåsar i soffan. Mina favoriter är utan tvekan Irland och Danmark, typisk Emelie musik. Trötter idag, och alla andra kvällarna de senaste dagarna, varit en innehållsrik vecka med ny praktikperiod och allt vad det innebär. Jag trivs riktigt bra i Hemsjukvården i Skene, trevliga sköterskor och roliga arbetsuppgifter. Jag har hittills bland annat bytt en subpubiskateter, gett intramuskulär injektion, delat mediciner och varit med på vårdplanering. Imorgon är det redan fredag, bara två veckor praktik kvar. Ett seminarie och HLR- övning i skolan sedan sommarlov!!! Vart tar tiden vägen? Sista terminen väntar, i januari är jag en legitimerad sjuksköterska. Underbart.
Den här veckan har jag varit redig och tränat och skippat onyttigheter. Har skrivit ett avtal med mig själv, inget sött under vardagarna så får jag unna mig lite gott under helgen. Fair känns det som, får vara någon måtta. Imorgon ska jag köpa några godisbitar (de stora påsarnas tid är förbi). Jag blir ensam här hemma för Mattias ska ut, mysigt med lite egentid. Nu lite tedrickande och melonätande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar