måndag 22 augusti 2011

På med målarkläderna

Idag har det målats elementskydd! Det gick lite väl långsamt för min del under målningen av det första, så rädd att det ska bli fel, jag vet, eftersträvar perfektion lite väl mycket ibland... När vi kom till det andra gick det aningen fortare. Vi ska måla en gång till imorgon, kanske kommer det att behövas ytterligare ett lager. Det blir i vilket fall väldigt bra, kommer bli så fint när de kommer på plats, som nya möbler! Dessutom fick jag äntligen köpt piedestalen jag trånat så efter, hade tur, det fanns bara ett par kvar!


Jag har lyckats packa ner alla mina saker nu också, tömt byrån på alla kläder och fyllt mina väskor, det var en hel del. Som tur är har jag redan lämnat av lite saker sist jag var hemma, vilket betyder att vi kan ta oss hem med allt i lilla polon på torsdag! Det ska bli skönt att komma hem igen, få pyssla och dona med sitt egna. Efter nästan tre månader som särbos ska det bli mysigt att bli sambo igen!


Nu ska mamma och jag avnjuta lite god thaimat framför tvn och mysa oss. Pappa har lämnat huset och dragit iväg på motorcykelsemester med kompisarna, vi kan styra över fjärrkontrollen hur vi vill, fantastisk känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar