onsdag 28 september 2011

Ny dag nya tag!

Idag var det lite kämpigt att ta sig ur sängen minst sagt! Igår var det full rulle hela dagen lång. Ute med Charlie ett flertal gånger i det fina vädret, pluggade mellan varven, var och bytte mina Easytone eftersom de redan hade spruckit vid sulan. Dåligt på så dyra skor! Det var inga problem att få nya i alla fall, trots avsaknaden av kvitto. Tack Team Sportia! Köpte lite saker jag behövde när jag ändå var på knalleland, ny maskara, ögonbrynspenna och kuddskydd till mina nya kuddar, som för övrigt var väldigt sköna!

Kom hem och skulle börja tvätta, vi måste göra det i grannhuset nu för de renoverar vår tvättstuga. Kom inte in, någon hade låst dörren, vår nyckel passar såklart inte! Fick ringa på några dörrar i trapphuset tills en snäll dam hjälpte mig att öppna. Tvättade, mycket tvätt, eftersom det var ett bra tag sedan sist. Pluggade igen, satt någon sekund vid tvn, åt middag och sedan var det dags att hämta tvätten. Portarna låser sig 21 så innan dess var vi tvungna att tömma tvättstugan. Vi anlände till grannhuset 20.45, vad händer? Porten öppnar sig inte... Den är redan låst! Suck. Söker upp numret till den snälla damen och ringer henne, hon kommer och öppnar, igen! Denna gången en annan dörr, tack snälla för rara människor! Efter mycket om och men kom vi åt vår tvätt och kunde gå hem. Nu började det roliga, vika all denna tvätt. Tog över timman men blev under tiden underhållen av tvn så det gick något mer smärtfritt.

Det var min dag det. Intensiv och inte helt komplikationsfri. Idag hoppas jag på en lugnare dag. Ska ut med lilleman nu. Ska se om jag får liv i han bara, han verkar inte vilja skynda sig ut.... Sedan blir det pluggning, bara pluggning, fram till dans fuego passet i eftermiddag. På fredag är det tenta, högsta växeln ska in idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar