tisdag 5 augusti 2014

Mysigt att boa

Igår fortsatte jag mitt boande inför bebis ankomst. Jag plockade upp allt vi har köpt ur förpackningarna,  helt galet vad mycket emballage det blev. Att man behöver förpacka ett litet lakan med kartong,  papper och plast...  Nu ligger alla sängkläder och plädar och väntar på att tvättas. Det får vänta lite till. Jag har köpt söta korgar i tyg från Clas Olson som ska stå på hyllplanen i skötbordet. Jag tycker inte om att ha mycket saker synligt framme, då blev det här en smart och fin lösning. Jag köpte 6 stycken,  två är inte fyllda än men det lär de bli framöver.




Mattias skrattar lite åt mig, tycker att vi har all tid i världen på oss att fixa, men det är mysigt och en viktig del i förberedelsen för mig inför den nya lilla individens entré. Så jag boar på! I början av september kommer möblerna, då ska det monteras och grejas. Vagnen kommer också i september!  Då ska det övningsköras... ;)





På Chilli köpte jag två fina ramar för flera kort som ska pryda barnrummet, den med tre bilder ska jag göra till en fin minnestavla sedan med skruttis namn och födelsedatum, vikt och längd. Collagehjärtat ska få bilder allt eftersom. Ska börja med ultraljudsbild och bild på mamma och pappa!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar