söndag 29 augusti 2010

Borta bra men hemma bäst

När man varit hemifrån så länge som vi har varit nu så kommer man alltid på nya saker att pyssla med. Idag har Mattias satt upp takrosetten som jag köpte till vardagsrummet, gardinstången är uppsatt på väggen i sovrummet, perfekt för överkastet när man inte orkar bädda sängen... Han har även satt upp en till klädstång i klädkammaren som avlastning för mina klänningar, har en hel del! Igår planterade jag nya växter i vardagsrumsfönsterna, idag planetrade jag blommor på balkongen. Mattias har fixat ormboet med sladdar i tv-bänken med hjälp av en kabelslang som vi köte på Clas Ohlson idag. Vi har varit flitiga idag helt enkelt. Nu är det strax dags för matlagning, blir ryggbiff med potatisgratäng och någon god sås idag.

Imorgon ska jag vara hemma och plugga, börjar inte skolan förrän på tisdag. Då blir det en vecka med halva dagar föreläsningar och halva dagar med stenhårt plugg här hemma. På lördag smäller det, ska bli skönt när det är över! Mattias jobbar och står i på Skanska, han börjar 06.45 varje dag, phu! När jag börjar min praktik näst nästa vecka blir det bilåkning till och från sjukhuset när jag jobbar 06.45-16.00, han arbetar nämligen bara en bit bort och har bilen till jobbet så det passar bra.








2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Ville bara fråga vart du köpt den underbart fina lampan, och priset??

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Den är köpt på G-kås i Ullared! Tror den kostade 99:-

    SvaraRadera