torsdag 26 augusti 2010

Nu känns det bra igen!

Hujedamej! Nu är alla kläder, skor, väskor, jackor med mera med mera inpackat i bilen. Redo för en tur hem till Borås imorgon, jag ska släppa av mamma på landvetter på vägen, hon ska jobba. Vi åker hemifrån 04.45! Sen stannar jag hemma tills jag ska hämta henne på eftermiddagen vid 16.30. På den tiden ska jag hinna packa upp allt och få var sak på sin plats, jag ska även hämta min mobiltelefon som kommit och så MÅSTE jag hinna plugga ett tag också.

Våran lille nalle Charlie fyller 5 år imorgon, det ska vi fira med kaffe och tårta och en eller kanske två paket!

Lilla bebisen börjar bli stor...

Så har dagen kommit när jag fått tillbaka min fina färg i håret, det är väldigt överfärgat just nu så det ser väldigt mörkt ut, men jag är så nöjd! Tunnade ut det lite till så det blir mer lätthanterligt. Jag har jätte tjockt hår så det är inte lätt att ha det hängande annars, blir varmt och ser mest ut som en risbuske om jag inte lägger ner mycket tid och energi på att styla det. Det känns som att jag är tillbaka nu, vande mig så vid mörkt hår att det inte kändes rätt i det ljusa längre. Svårt att föreställa mig att jag någonsin blir blond igen faktiskt.

På vägen hem från frisören åkte jag förbi Cubus och köpte en uppsättning med myskläder till. Jag har ett rosa velourset som jag tycker mycket om, men det börjar bli lite slitet nu så jag köpte ett likadant set fast i mullvadsfärg. Man fick köpa 3 och betala för 2 så jag tog ett par gråa mysbyxor i viskos också, tunnare kvalite så de blir inte så varma på, riktigt sköna!

Nu är det dags att ta en kvällspromenad med mamma och Charlie, sedan får man väl lägga sig i tid med tanke på när man ska slå upp dom blå imorgon bitti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar