onsdag 15 september 2010

Härliga dag

Idag blev det en härlig sovmorgon och en lång frukost. Är ledig i två dagar nu, ska vara på sjukhuset fredag, lördag, söndag och måndag. Riktig långhelg och efter det ett case seminarium under måndagen där jag ska presentera ett patientfall enligt en speciell analysmodell. Det kommer helt enkelt bli lite att göra under helgen.

I förrgår tog jag venprov helt själv för första gången, det gick utmärkt och jag blev så stolt. Gjort det några gånger nu och det känns väldigt bra. Någon dag ska jag vara nere på labbet/provtagningen och då blir det venprov på löpande band, där får man verkligen tillfälle att öva. Jag trivs kanon på avdelningen, roligt och spännande och alla är så trevliga! Två veckor har snart passerat, otroligt.

Idag blir det en slappdag/hemmadag, har lite sysslor att ägna mig åt. Ska tvätta fönstrerna i sovrummet och i köket. Klockan 14 är det tvätta som gäller och senare i eftermiddag ska jag iväg och träna. Får passa på att träna när jag är ledig för när jag kommer hem på eftermiddagrna efter praktiken är jag alldeles slut och orkar inte med det. Vänjer väl mig så småningom.Vädret är ju ingen större hit idag men det gör inget, kan vara lite mysigt att gå här hemma och pyssla, tända lite ljus och mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar