lördag 18 september 2010

Tiden rusar, lördag igen...

Då var den här praktiklördagen på sjukhuset över. Imorgon börjar jag 14.00, skönt med sovmorgon en söndag. Det rullar på, lär mig något nytt nästan vaje dag, om inte annat får jag verkligen tillfälle att öva in praktiska moment. Blanda infusionsvätskor och räkna ut dropphastighet bland annat, räknar gärna om tio gånger känner jag, vill inte göra fel!

I förrgår var jag hos guldsmeden,

kollade vad man skulle kunna göra med min förlovningsring. Efter att jag provat lite olika modeller och kollat storlek på diamanter bestämde jag mig. Dom ska smälta ner den och göra den 1 mm bredare, den kommer vara lika hög/tjock, så lägger dom in diamanten och använder guldet som jag fick i en ring av farmor som jag dessvärre inte kan ha. Det känns väldigt bra att den kommer till användning eftersom det är en minnessak. Är nyfiken på resultatet men vad jag förstod så kommer det bli kanon. Provade ju modellen och den extra millimetern var väldigt effektfull. På tisdag ska jag dit och lämna in guldet som ska smältas för guldsmeden som ska göra förändringen var på semester. Det tar någon vecka sedan innan jag får tillbaka den, eftersom jag inte får ha ringen på mig på sjukhuset ändå så gör det inte något.

Nu ska jag fixa till mig lite och sedan ska vi åka ner till stan och äta på Jensens  böfhus. Handla lite på hemvägen, bland annat lite lördagsgott, sedan hem och bara slappa. En lugn, mysig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar