fredag 3 september 2010

Plantering och valfläsk

Bättre lycka hos floristen denna gången! Jag hittade inga färdiga arrangemang men däremot mängder av fina växter och tillbehör. Fick plocka fram min konstnärliga/kreativa sida och fixa i ordning två stycken själv. Köpte två små vaser som jag satte varsin snittblomma i. Ingen aning om vad det är för blommor men dom luktar gott! Så det här har jag roat mig med under förmiddagen. 






Jag var och förtidsröstade förut också, ska ha praktik på valdagen. Lika bra att få det gjort så man inte glömmer av det. Jag röstade på det parti som jag tror gynnar mig mest med tanke på vad jag kommer att jobba med... Det är väl rätt tänkt? 

Man blir lagom förvirrad när man läser på alla reklamaffischer som blicken, vare sig man vill det eller ej, faller på vart man än vänder sig. Allt låter så oförskämt bra, det ska bli mer jämställt, lägre skatter, man ska få vara sjuk när man är sjuk, fler jobb och mer personal till vården. I alla fall nu innan valet, när det är ragga röster som gäller. Men sedan då? Hur många av alla vallöften uppfylls egentligen?

Pest eller kolera känns det som. Nu har jag röstat i alla fall, vi får se vad som händer. Jag har inte skyhöga förväntningar direkt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar