fredag 3 september 2010

Otrevlig överraskning

Om jag blev förvånad igår när jag kom till min favorit blomsteraffär! Total utförsäljning, butiken upphör... Först tyckte jag att det var väldigt tråkigt eftersom jag köper mycket fint där. Sedan blev jag lite gladare när jag såg att det var 50% på allt, men den glädjen försvann snabbt när jag kollade runt, helt utplockat. Fanns inte mycket kvar alls, mest krukor, vasar och snittblommor. Så hörde jag en kund prata med en expedit, de ska tydligen ha öppet till den 23 september, de ska tömma hela sitt lager. Det innebär att de borde komma fram mer saker efter hand. Jag var där en timma innan stängning, tror inte att det var en bra tid. Ska göra ett nytt försök idag, ska äta frukost nu sen beger jag mig ut på en promenad till butiken. Tidigare på förmiddagen kanske det finns lite mer att välja av. Var ska jag nu köpa alla fina blomsterarrangemang till så bra priser, både till mig själv och att ge bort?

Igår kväll var jag på Step passet och det var jobbigt! Flåset är inte riktigt med ännu. Det var i vilket fall skönt när det var gjort, man känner att man är ett steg närmare den kondition man en gånga hade (typ innan sommaren...) Fick igen för det jag skrev igår, hjälp vilken träningsvärk jag har idag!

Ikväll blir jag ensam här hemma, Mattias ska ut med några kompisar. Ganska skönt eftersom jag har tentan imorgon. Då kan jag slappa, se lite på tv och plugga om vartannat. Jag ska köpa mig en stor godispåse!

Efter tentan imorgon åker jag direkt till Göteborg. Ska hjälpa mamma att sälja massa saker hon rensat ut. Ska ha ett bord på GP:s prylmarknad i friidrottens hus under lördag och söndag. Det var roligt sist så det blir nog detsamma den här gången.

Nu undrar jag bara... Var är solen som dom lovade? Jag hoppas att den ligger och väntar på att få komma fram där bakom molnen. Jag har hela dagen på mig, men vänta inte för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar