tisdag 19 oktober 2010

Tisdag och "ledigt"

Då har jag installerat mig framför datorn, dags att sätta igång med studieuppgiften...
   
ATT FORSKNINGSANKNYTA EN AKTUELL VÅRDSITUATION

Syfte
Uppgiften syftar till träning i att identifiera en vårdsituation hos en patient på din avdelning under VFU, och koppla denna situation till aktuell vårdforskning. Beskriv vilka etiska aspekter som framkommer, betydelsen av vårdandets pedagogik och didaktik samt analysera hur vårdandets administration och ledarskap kan möjliggöra en god omvårdnad utifrån sjuksköterskans professionella roll. 

Det är en hel del att skriva, har inte ens två av böckerna som man ska referera till så det blir ett besök på biblioteket i eftermiddag. Nåja, det ska nog gå bra. 
Har nya låtar på spotify som jag kan njuta av under arbetes gång. Har fått några nya favoriter nu, känner hur det spritter i benen, vill dansa. 








Måste dammsuga idag också, det är dammigt, igen! Detta eländiga dammande. Blir träning idag, nu hinner jag äntligen med det. Jippi. Får allt bli några gånger den här veckan. 

Jag måste bara avsluta med att bekänna en sak. Kungarna av Tylösand... Från början ville jag nästan kräkas när jag förstod vad hela programmet bestod av, men nu. Ha! Kan inte sluta kolla, det är lite underhållande ändå. Om man tar det för vad det är. Människorna lever ju livet, de är lite charmiga och verkar ha väldans skoj. Jag har ofta förutfattande meningar, det här programmet kan ses om man inte tar det på sådant allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar