måndag 17 januari 2011

Första & sista dagen

Då var det första dagen på det nyttigare livet och den sista dagen innan skolan startar igen. Imorgon är det dags, femte terminen är här. Det blir undervisning i skolan i några veckor innan det är dags för den första av tre praktikperioder. I mitt fall blir det den valbara kursen Pediatrik, vet ännu inte vart jag ska vara, vi ska få önska plats nästa vecka. Vårdcentral och hemsjukvård ska vi också prova på, tre veckor på varje ställe. Det ska bli spännande.

Till frukost idag blev det en skiva proteinbröd, en frukt och en kopp te. Samma frukost som alla de andra dagarna i den här dieten, det tråkigaste av allt, men det går! Till lunch blir det skinka med tomater i vinäger och kryddor. Lax med kokta grönsaker till middag. Ser fram emot att bli sundare och piggare igen.

Igår såg Mattias och jag en skräckis. A Nightmare on Elm Street. Den var riktigt ruskig men jag sov riktigt gott inatt ändå...


Nu ska jag åka ner till stan och sola. Blir även ett besök på Willys och så ska jag hämta paketet från HM som nu anlänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar