lördag 23 augusti 2014

Sista arbetsdagen på länge!

Igår jobbade jag sista passet! Nu har jag gått på graviditetsledigt. Det kändes lite vemodigt att lämna jobbet såklart men mest väldigt skönt! Vilken underbar tid som väntar. Först njuta av ledigheten och boa för fullt. Och sen kommer äntligen bebis! Då blir det "jobb" på hemmaplan men vilket underbart sådant. Jag vet att jag kommer att njuta varje minut som mammaledig. Inte förrän nästa höst ska jag börja jobba lite för att dryga ut föräldraledigheten. En helg i månaden hade jag tänkt och eventuellt något mer pass om det skulle behövas. Jag har som mål att vara hemma i två år med skruttan och njuta. Den tiden kommer ju aldrig tillbaka. Hur Mattias ska göra med pappaledighet har vi inte bestämt än. Kanske tar sina dagar tillsammans med sin semester våren/sommaren 2016 så det blir långledigt. Eller ett par veckor då och då. Det behöver ju inte spikas än. Vi får helt enkelt se hur det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar