måndag 20 september 2010

Lycka

Jag klarade omtentan i medicin som jag gjorde för två veckor sedan. Det känns så fantastiskt! Var lite osäker på utgången med tanke på att det var så få poäng på tentan, alltså färre fel för godkänt. Innerst inne kändes det ändå bra och jag hade rätt. Yes!

Blev så lycklig, belönade mig själv genom att beställa två par stövlar från HM som jag trånat efter. Det ena paret fanns inte i butik någonstans, tyvärr stod det att det inte är leverans på de gråa moccastövlarna förrän i början av november. Gör inte så mycket, då har man ett par man kan börja använda lite senare, eller så får de in dom tidigare och då blir jag klart glad...


Imorgon ska jag ner till källaren med lite sommarjackor och skor och ta upp mina stövlar. Känns som att jag vill vänta så länge som möjligt men det börjar se smått löjligt ut att gå i ballerinor när regnet vräker ner och temperaturen ligger runt 10 grader... Det är alltså dags.
Observerade på stan tidigare idag att många faktiskt har börjat höstklä sina fossingar. Jag har tre varianter av svarta stövlar och ett par bruna, sedan dessa nytillskott. Jag kommer klara mig i höst och vinter! När det blir riktigt kallt har jag mina älskade ballykängor, de värmer tårna gott när snön faller.

Nu är det dags att tömma diskmaskinen och sedan hoppa i säng. Ska lyssna på kroppens signaler och vila bort förkylningen, den ligger där inne någonstans och retar mig. Känner mig helt slut. God natt säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar