torsdag 2 september 2010

Tackar solen för hjälpen, och farmors kaka.

Vilket perfekt väder att plugga i, det hjälper mig verkligen på traven att solen skiner på mig. Tack och lov för balkongen! 

Nu har jag pluggat sådär mycket så att det faktiskt känns som att jag kan det mesta. Ändå blir man aldrig riktigt nöjd, det är en dag kvar till tentan och jag känner mig liksom tvingad att lägga ner mycket tid åt pluggningen. Vilket jag också kommer att göra, skulle inte förlåta mig själv och tentan går dåligt bara för att jag inte lagt ner tillräckligt mycket tid. Nu kan jag åtminstone känna mig nöjd med min prestation, det vore för jäkligt om jag inte lyckas den här gången! 


Nu på förmiddagen har jag fixat lite här hemma, flyttade runt lite saker. Var inte riktigt nöjd med sovrumsfönstret. Tyckte att det såg lite dumt ut att bara ha ljusstakar där, så jag plockade bort dom och placerade dom på högtalarna i vardagsrummet istället, blev fint. Har många ljusstakar i lägenheten, älskar levande ljus! Nu kommer den mysiga tiden när man kan börja tända upp allt på kvällarna. Jag kan däremot inte tända alla på en gång för då ser det ut som om hela lägenheten står i lågor... 
Ska åka förbi Din Florist nere i Knalleland sedan på väg till träningen, köpa två söta blomsterarrangemang till sovrummet istället. Liknande den jag köpte till köket i våras, håller länge och är väldigt dekorativt. 






Då blir det träning ikväll igen, ett Step pass, det är skönt att rensa huvudet när man pluggar så mycket på dagarna. Var i gymmet igår och det gick bra! Ingen vidare träningsvärk idag däremot, jag kanske inte tog i ordentligt? Eller så är inte kroppen så förstörd som jag först trodde. Kanske att det här och där finns en liten muskel kvar som inte skrumpnat till ett russin. 
  

Jag har precis avnjutit en kopp kaffe och en "liten" bit av farmors äckligt söta med ack så goda danska smörkaka. Med den sockerkicken ska jag nog kunna plugga ett tag till, får dock passa på att få något gjort nu innan blodsockernivån störtdyker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar